בדיקת רכב חדש לפני מסירה

בדיקת רכב חדש לפני מסירה קפיטל מוטורס

חשבתם שרכב חדש מהניילונים לא צריך לבדוק? תחשבו שוב. נכון שאחת הסיבות המרכזיות לרכוש רכב חדש היא ההנחה (הנכונה בדרך כלל) שרכבים חדשים שרק יצאו מהמפעל לא חוו בלאי של נהיגה, וכחלק מתהליך הייצור עברו בדיקה וכיול מערכות. אבל לפעמים גם ברכב חדש עלולים להיות לקויים.

למדריך המלא של קניית רכב חדש לחץ כאן >>

בדיקת רכב חדש לפני מסירה: הדרך ארוכה היא וקשה

מרבית הרכבים החדשים מגיעים אלינו לאחר מסע ממושך. צריך לזכור שרוב מפעלי הרכב ממוקמים היום במדינות מתפתחות כמו צכ'יה, סין, או קוריאה.

בשל עלויות ייצור גם יצרנים ממדינות מערב אירופאיות כמו גרמניה העבירו את פסי הייצור למדינות בהן עלות הייצור (בעיקר מרכיב שכר הפועלים) נמוכה. למרות שהרכב יובל מהמפעל על מוביל הוא עושה דרך ארוכה – מהמפעל לנמל, מהנמל לספינה, מהספינה לנמל בישראל, מהנמל הישראלי לבונדד, ומהבונדד לסוכנות.

כל תחנה כזו הכוללת העמסה טומנת בחובה פוטנציאל נזק. על פי רוב מדובר בשריטות (שברכב חדש עלות התיקון שלהן עלולה להגיע לאלפי שקלים, אבל לפעמים הנזק יכול להיות משמעותי יותר ולכלול פגיעה רצינית בשלדה או בשאסי, מאחר שחלק מהתהליך כולל שהות ארוכה של הרכב בתנאים לא אידיאליים של שמש או רטיבות.

לכן, במעמד המסירה קחו את הזמן ותבחנו היטב כל סנטימטר במכונית מבחוץ ומבפנים – כיפופים בפח, שינוי גוון, ריפוד קרוע או מוכתם, שריטות וכל מה שנראה לא שייך – וכן, תרימו את מכסה המנוע וודאו שהכול נראה תקין ונקי.

בהמשך, בדקו את הרכב כשהמנוע עובד ומערכות החשמל פועלות – בדקו את הפתיחה והסגירה של החלונות, את הפנסים וכל מה שניתן לבדוק גם בלי להיות מומחה. היה ואיתרתם ליקוי, עצרו את תהליך המסירה ואל תחתמו על שום דבר.

הדרך הכי טובה להתמודד עם ליקוי שמתגלה לפני שהרכב שלכם נמסר לידיכם הוא להשית את 'כאב הראש' על הסוכנות. רכבים חדשים עולים הרבה כסף ואין שום סיבה שלא תקבלו לידיים שלכם רכב שהוא פחות ממושלם.

בדיקת רכב חדש לפני מסירה: לקנות רכב חדש מסוכנות בעלת מוניטין

בדיקת רכב חדש לפני מסירה

כדאי לדעת שמבחינת החוק יבואני רכב לא מחויבים לדווח לכם על ליקוי שהתגלה ברכב לפני המסירה ותוקן במידה ועלותו לא עולה על סך 5% מערך הרכב.

זה נותן ליבואנים ולסוכנויות מרחב גדול לעיגול פינות. במקרים נדירים יימצאו גם ליקויים חמורים יותר במערכות היגוי או מחשבי הרכב ולא תמיד היבואן מודה בכל בעיה.

לכן בימים הראשונים לאחר המסירה, מומלץ לנהוג בזהירות וערנות יתר ולשים לב לכל תגובה או רעידה ברכב.

בכל מקרה ההמלצה הגורפת היא לבחור בסוכנות רכב בעלת מוניטין שידועה ברמת השירות שלה ופועלת בשקיפות מול היצרנים, כמו למשל 'קפיטל מוטורס'.

'קפיטל מוטורס' קבוצת הרכב הגדולה בישראל מפעילה אמות מידה מחמירות כאשר מדובר ברכבים חדשים לפני המסירה.

בחברה מבצעים בדיקה של כל רכב ורכב בבונדד ובמקרה ומתגלה ליקוי או תקלה חריגה מספקים אחריות נרחבת, וכעיקרון נוקטים בגישה נדיבה מול הלקוח.

יתרון נוסף של 'קפיטל מוטורס' בהקשר הזה, הוא שהחברה עוסקת ביבוא מקביל ומציעה בקטלוג שלה מבחר יוצא דופן ורחב של יצרנים ומכל הקטגוריות – וכאמור מפעילה אמות מידה קפדניות כלפי כל רכב ורכב.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך