מאז שהאופציה של ליסינג פרטי הפכה זמינה ונפוצה בישראל, יותר ויותר ישראלים מוצאים את עצמם בדילמה: האם לוותר על 'בעלות פרטית' של רכב או להתעקש על הרישום והסטטוס של 'בעל רכב'?

האוטו 'שלך' גם כשהוא לא שלך

כולם מכירים את הפתגם הגורס שלא צריך לקנות פרה כשרוצים לשתות כוס חלב. ליסינג פרטי מגיע מתוך רציונל דומה. מה שחשוב ברכב זה החזקה בפועל והיכולת לנהוג בו ללא הגבלה, מתי ולאן שרוצים.

את זה הליסינג הפרטי מספק בדיוק כמו רכב בבעלות פרטית. מבחינת חוויית הנהיגה, לבעלות על הרכב אין שום משמעות, מלבד העובדה שכאשר הרכב רשום על שמכם הוא מתפקד כ'נכס' שאתם יכולים למכור ולממש.

העניין הוא שרכב הוא לא נכס מאוד מוצלח, להפך. ערכו יורד בחדות (15% בכל שנה) בלי קשר למצבו הפיזי או הקילומטראז' שצבר. כך שבמקרה הטוב רכב חדש יהיה שווה כמעט חצי ממה ששילמו עליו רק 3 שנים אחרי הקנייה.

למה להשקיע בנכס כזה? נכון, אי אפשר לממש אוטו של ליסינג, אבל גם לא השקעתם והוצאתם עליו סכומים אדירים וזה רק קיה פיקנטו. אם הסיפור זה נכס, תרכשו אגרות חוב או ביטקוין, מהבחינה הכלכלית הטהורה רכב הוא פשוט השקעה גרועה.

תעשו את החשבון

בליסינג, הנהג בעצם משלם רק על ירידת הערך המשוערת ועל השימוש השוטף ברכב. לרוב מקובל בעסקת ליסינג לשלם מקדמה שהיא, פחות או יותר, בגובה כ-30% משווי הרכב ולהוסיף לזה תשלום חודשי קבוע, שמגלם כ-15% ירידת ערך בשנה. כך שעל חכירת ליסינג לשלוש שנים תשלמו כ-60% ממחיר הרכב ותוכלו לעשות בסיומן טרייד-אין ולהתחיל ליסינג עם מכונית חדשה בתנאים משופרים (הטרייד-אין מגולם בחלק מהמקדמה).

רכבי הליסינג הנמכרים ביותר >>

אתם תמיד יכולים גם לממש את ההפרש ולהשלים בעצמכם את רכישת הרכב. ברכישה של רכב בבעלות פרטית אתם נדרשים לשים על השולחן את מלוא הסכום, הרכב אמנם 'רשום על שמכם', אבל הכסף שהשקעתם בו מאבד את שוויו באופן עקבי.

השיטה של הליסינג הפרטי היא שיטה יחסית חדשה בישראל. ליסינג תפעולי או מימוני לחברות ועסקים נפוץ בישראל בהיקפים גדולים כבר יותר משני עשורים, אבל הליסינג הפרטי הגיע אלינו רק בשנים האחרונות.

בארצות הברית, למשל, הוא נחשב היום לדרך המרכזית לרכישת רכבים חדשים. בישראל, הציבור הרחב עדיין מתייחס לתופעה בחשדנות וחבל, כי מדובר בשיטה מאוד משתלמת.

אם כבר לקנות, אז באמצעות מימון לרכב

כאמור, הרבה מאוד ישראלים חשים צורך פסיכולוגי להיות הבעלים המלאים והיחידים של הרכב. גם עבורם יש לנו בשורות טובות. חברות מובילות בענף הרכב, כמו למשל 'קפיטל מוטורס' מציגות תכניות מימון חדשניות שמאפשרות רשימת בעלות מלאה על הרכב ברגע הראשון, בלי צורך לשים על השולחן תשלום מלא ואפילו ללא מקדמה משמעותית.

למעשה, לקפיטל יש תכניות למימון רכב מלא, חלקן בפריסת 100 תשלומים לשלוש שנים, ובחלקן תוכלו למשוך את ההחזר למשך מאה תשלומים חודשיים קבועים ושווים. אם כבר לקנות רכב, ההמלצה שלנו היא לעשות את זה באמצעות המימון לרכב של 'קפיטל מוטורס', שגם מציג את הריביות הכי אטרקטיביות בשוק מימון הרכבים החדשים בישראל.