ליסינג תפעולי למכוניות יוקרה. האם קיים דבר כזה?

ליסינג תפעולי למכוניות יוקרה

סביר להניח שאם נבקש מכם לעצום את העיניים ולדמיין 'אוטו של ליסינג' רובכם תעלו בעיני רוחכם מאזדה 3 או פורד פוקוס. אף אחד לא ידמיין למבורגיני או מזראטי כ'אוטו ליסינג'. אבל מסתבר שגם במגרש הליסינג המציאות, לפעמים, עולה על כל דמיון.

ג'יפ רנגלר החדש

מי קונה מכוניות יוקרה?

סטטיסטית 8 מתוך 100 רכבים חדשים שנמכרים בישראל הם רכבי יוקרה. לפי שיטת המיסוי לרכבים חדשים של משרד התחבורה, כל רכב שמחירו עולה על 300,000 ₪ נחשב לרכב יוקרה. רכב יוקרה מייצג את בעליו על פי הונו, החיבה שלו למותג והרצון שלו לנהוג ברכב הכי חדיש והכי משוכלל. התשוקה לרכב יוקרתי נובעת מאיכות והנראות שרכבים אלו מייצגים, מספיק להסתכל על סמלים של מכוניות יוקרה כדי להזיל ריר. יצרניות עממיות רבות בעולם החלו משנות ה-80 לייצר רכבי יוקרה תחת שמות מותגים אחרים מכיוון ששם וסמל של מכונית יוקרה אומר עליה הכל.

 

סוגי מכוניות יוקרה

מכוניות היוקרה המקוריות היו רכבים גדולי ממדים שרק נהגים מקצועיים נהגו בהם ובעליו של הרכב ישב על מושב מפנק מאחור בנוחות מקסימאלית. אלו היו רכבים מתוצרת גרמנית, אמריקאית ובריטית. מכוניות אלו יותרו בעבודת יד, בהתאמה אישית לכלכ לקוח ולכן לא היו רכבי יוקרה זהים אחד לשני, כל רכב היה שונה מקודמו. אחרי מלחמת העולם השנייה כלי רכב הפכו לקומפקטיים ושימושיים יותר. גם רכבי יוקרה קיבלו מקצה של עידון בממדים ובנראות למעט רכבי היוקרה האמריקאים. הם רק המשיכו לגדול בממדים והעיצוב שלהם הפך לקיצוני יותר עם השנים עד למשבר הנפט בשנות ה-70. מכוניות יוקרה מתחלקות ל-3 קטגוריות עיקריות:

אקזוטי – מכוניות אקזוטיות נקראות גם 'מכוניות על'. מדובר ברכבים שמפיקים קרוב ל-1,000 כוחות סוס והם מכילים ביחידת ההנעה שלהם את קדמת הטכנולוגיה.

פרימיום/מנהלים – אלו הם רכבי היוקרה הנפוצים יותר. מדובר בדגמים יוקרתיים של יצרנים המתמחים בייצור רכבי יוקרה כמו ב.מ.וו, מרצדס, אאודי, וולוו, קאדילק וכו'.

פאר – רכבי פאר נקראים גם 'מכוניות סאלון' ואלה שומרים על המסורת של רכבי היוקרה המקוריים מתחילת המאה הקודמת: ייצור בעבודת יד ומספר דגמים מצומצם לקהל לקוחות אקסקלוסיבי.

רכב יוקרה קלאסי

מכוניות יוקרה בישראל

רכבי היוקרה הנפוצים ביותר אלה הם רכבי הפרימיום/מנהלים. אבל יש גם מספר סמלים של מכוניות יוקרה אותם ניתן לרכוש מסוכנות בישראל אשר נחשבים לאקזוטיים ומפוארים גם בקנה מידה בינלאומי:

 

האקזוטית – פרארי רומא

השיווק של פרארי רומא התחיל בישראל בשנת 2020. מדובר ביצירת אומנות איטלקית במחיר שמתחיל ב-1.75 מיליון ₪. יש לה חרטום ענק שמחזיק במנוע וי 8 שמשחרר 620 כוחות סוס לגלגלים האחוריים. בר המזל שינהג בה יוכל להאיץ איתה עד למהירות של 100 קמ"ש תוך 3.4 שניות.

פרארי רומא

המפוארת – בנטלי פליינג ספור

כדי לתפור את ריפודי העור בפליינג ספור בנטלי משתמשת בעור של לא פחות מ-8 פרות חופש שהיא מגדלת במיוחד בשביל זה. עבור דיפוני העץ ברכב לבנטלי יש חורשה פרטית ממנה היא כורתת את העץ המתאים ללקוח כדי שידע שכל העץ במכונית שלו טרי-טרי. המחיר שלה מתחיל ב-2 מיליון ₪ ואפשר לאבזר ולעצב אותה לפי טעמו האישי של כל לקוח.

בנטלי פליינג ספור

פרימיום – ב.מ.וו iX

היא 100% חשמלית, אין שום קשר בינה לבין המסורת הגרמנית של ב.מ.וו והמחיר שלה מתחיל ב-570,000 ₪. ב.מ.וו iX זו ספינת הדגל החשמלית של המותג והיא מכילה טכנולוגיות מתקדמות במיוחד כמו שחזור נסיעה אחרונה למרחק של 50 מטרים (בכניסה/יציאה מחניון למשל), התערבות אקטיבית למניעת תאונות צד ותאונות מאחור ותא נוסעים חדשני שעוד לא נראה כמותו.

ב.מ.וו iX החדשה

אף אחד לא ינחש…

לא במקרה אנחנו תופסים את עולם הליסינג התפעולי כעולם גנרי. הליסינג התפעולי נועד לספק פתרונות מיקור-חוץ לחברות וארגונים גדולים שנתקעו עם מחלקות רכב גדולות שזרות לתרבות הניהול בחברה.

חלק מהרעיון בניהול ציים גדולים הוא סטנדרטיזציה, שזה בדיוק ההפך ממה שהיינו מצפים ממי שבוחר להחזיק פרארי בחניה. בנוסף, ליסינג פרטי או מימוני נתפס כפתרון חסכוני. מי שבוחר להיות בעלים של מזראטי אינו טיפוס חסכוני, זה לא רכב שמתיימר לשחק במגרש הכדאיות הכלכלית.

אנשים שנוהגים על רכבי יוקרה מנסים להעביר מסר לסביבה – המסר הזה כולל אמירה ברורה אחת: "אני מליין". אז מה פתאום ליסינג? מי שנוהג על רכב כזה גם לא ישמח לוותר על הבעלות כל מהר.

ובכן, מסתבר שבפועל המציאות קצת יותר מורכבת. תנו לנו לשתף אתכם בסוד מקצועי גלוי בסוכנויות הרכב המובילות – לא כל מי שנוהג על מכוניות יוקרה כמו פורשה או למבורגיני יכול להרשות לעצמו להיות בעלים של מכוניות יוקרה כאלה. בפועל, כשתעצור לידכם פורשה ברמזור לא תתעסקו בשאלה אם היא בבעלות פרטית או בליסינג.

ליסינג תפעולי למכוניות יוקרה

יותר נוח בליסינג

ויש אפילו פרט יותר מפתיע. אם את הרציונל של ליסינג מימוני לרכב יוקרה אפשר להבין די בקלות, ליסינג תפעולי לרכבי יוקרה בכלל נשמע מוזר. יש להניח שהמרכיב התפעולי בליסינג כזה ייקר מאוד את עלות העסקה. במצב כזה ייתכן שבעלות מלאה יותר משתלמת.

והנה, בניגוד חד ל'היגיון' הזה הליסינג התפעולי לרכבי יוקרה מסתמן כטרנד חדש במחוזות האלפיון העליון. למה זה קורה? ובכן, יש משהו מאוד מפנק בליסינג תפעולי. לא צריך לבצע השוואת מחירי רכב ומישהו אחר לוקח את האוטו שלך לטיפול או לטסט ודואג לניקיונו.

באופן זה הרכב גם מטופל באופן קבוע אצל מישהו שמכיר אותו אישית, ומסגרת הליסינג גם מאפשרת גמישות רבה בהחלפת הרכב, ונהגי מכוניות-על ידועים בחיבתם לגיוון, כך שהחבילה הכוללת של ליסינג תפעולי לרכבי יוקרה עשויה להתגלות כמאוד אטרקטיבית גם בפן הכלכלי וגם בחיי היום-יום.

ליסינג לרכבי יוקרה של 'קפיטל מוטורס'

בישראל מי שמציע את המגוון הגדול ביותר של רכבי-על בליסינג תפעולי זו קבוצת הרכב 'קפיטל מוטורס' שנותנים מימון לרכב 100 תשלומים שנחשבת כסוג של כ-One stop shop לרכבים חדשים ובכללן רכבי יוקרה.

הקשרים הטובים שהחברה מקיימת עם כל יבואני הרכב בישראל מאפשרים לה לספק רכבי יוקרה כמו BMW, לקסוס, אלפא רומיאו ורכבי-על כמו מזראטי, פרארי או פורשה בעסקאות של ליסינג תפעולי שמציגות מסלולי מימון גמישים במיוחד.

'קפיטל מוטורס' מציעה גם פתרונות מימון חכמים נוספים, כמו למשל הלוואות בלון לרכישת רכבי-על. מתעניינים ברכבי יוקרה ורכבי-על? היכנסו לקטלוג הרכבים המקוון של 'קפיטל מוטורס', אתם הולכים להיות מופתעים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך