פורשה

מציג 10 דגמים

סקירה קצרה לפורשה

פורשה

גאון ההנדסה פרדיננד פורשה הקים את בסיס החברה בשנות השלושים של המאה הקודמת. פרדיננד פורשה התפרסם במקור בזכות תכנון מכוניות החיפושית המפורסמות ועל מנת לתכנן את 356 בשנת 1948, השתמש פרדיננד באותו המבנה כאשר זו עשתה שימוש במנוע אחורי מקורר אוויר. בשנות השישים הפכה מכונית זו ל-911. בהמשך הפכה ה-911 לאייקון בעולם הרכב בזכות היכולות הספורטיביות שלה, האמינות והשימושיות שלה. בעולם המרוצים פורשה ראתה הצלחה גדולה ובסוף שנות השמונים דגמיה לא ראו הצלחה ואף פגעו בה. בהמשך שיפרה פורשה את ה-911 וחזרה להפוך לחברה רווחית כאשר הציגה את הבוקסטר. עם השנים ה-911 עברה לקירור מים והדגם נעשה גדול יותר. בתחילת שנות האלפיים וכאשר פורשה הציגה את רכב הפנאי קאיין, הרכב הפך לרב מכר ובשנת 2009 עם השקת רכב הפאר פנמרה. היום, פורשה מייצרת את הדגמים שלה עם מנועי טורבו וכמו כן מציעה גם דגם פנאי בנוסף לרכבי הספורט. לישראל מיובאים דגמי פורש החל משנות התשעים על ידי מכשירי תנועה אך החל משנת 2016 מיובאת פורשה לישראל על ידי אורכיד ספורטס קארס.

פורשה מקאן

המכונית הנקראת "בייבי קאיין" הלא היא פורשה מקאן, הינה מכונית פנאי קומפקטית ויוקרתית אשר נועדה להתחרות בטופ של הנישה. המטרה של פורשה הייתה שיתייחסו אליה כאל מותג יוקרתי בהרבה מ-ב.מ.וו וניסתה להימנע מתחרות ישירה עמה ועם רובר איווק. הבסיס של הרכב מגיע מאודי Q5 אך על פי פרסומים של פורשה ניתן להבין כי רק חמישית מהמאפיינים של הרכב משותפים עם זה של האודי. העיצוב של הרכב שונה לחלוטין במרכב כאשר זה מזכיר את הקאיין (ומשם שמו הבייבי קאיין) וכמו כן בעת כניסה לתא הנוסעים ניתן להבחין מיד שנכנסתם לרכב של מותג היוקרה האולטימטיבי, פורשה. אחד המאפיינים הבולטים של המקאן הינם היצע המנועים כאשר כמעט כולם מוגדשים וייחודיים למקאן כאשר אלו מגיעים עם בשורת מנועים חדשים אשר מיועדים להגיע לכל דגמי המותג. המנוע בעל הנפח של 2.0 ליטר הינו בעל הספק של 240 כ"ס ואותו עדיין לא ניתן להשיג בישראל. בגרסת ה-S של המכונית עם מנוע של 6 צילינדרים כפול מדגשים בעל נפח של 3.0 ניתן לקבל ספק של 340 כ"ס. גרסת ה-S דיזל של הרכב הינה בעלת מנוע בנפח של 3.0 טורבו דיזל עם הספק של 258 כ"ס. גרסת הכתר של הרכב הנקראת טורבו איננה בעלת מנוע מוגדש גם כן כאשר זו מפיקה הספק של 400 כ"ס עם מנוע בנפח של 3.6 ליטר. גרסה זו מאיצה למאה קמ"ש בפחות מחמש שניות בלבד.

פורשה 911

מכונית הספורט הוותיקה ה-911 משווקת היום בדורה השישי במספר. הדור הנכנס של ה-911 מציע עיצוב חיצוני מרענן בפגושים, ביחידות ההנעה וכמו כן גם במראות שממקומות על הדלתות. הדור השישי גם הוריד ממשקו בכמעט חמישים ק"ג וזאת בזכות שימוש נרחב יותר באלומיניום. היגוי הרכב הינו אלקטרו מכני, מערכת לחסכון בדלק ותיבת 7 הילוכים ידנית או רובוטית. בישראל משווקת ה-911 במגוון גרסאות כאשר ישנה בחירה בין מנועים בנפח של 3.4, 3.8 ו3.8 ליטר טורבו כאשר ההספק המקסימלי מגיע לכדי 560  כ"ס.  

מאמרים על דגמי פורשה