פורד

מציג 13 דגמים

סקירה קצרה לפורד

פורד

פור שייצרה את מודל T בשנת 1908 התבסס על הסרט הנע ששינה את תעשיית הרכבים בעולם והפך את הרכבים למוצר המיועד להמונים בזכות תמחירו. במשך עשרות שנים פורד הייתה יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם. בשנות השישים הפכה פורד לחברה בינלאומית כאשר חנכה את פורד אירופה בגרמניה ובאנגליה עם היצע דגמים שונה לחלוטין מזה שהוצע בארצות הברית. בסוף המאה הקודמת מאזדה, אסטון מרטין, וולוו, יגואר ולנד רובר נרכשו על ידי פורד ואלו היו בבעלותה אך כבר בתחילת המאה ה-21 פורד מכרה את כל המותגים הללו וזאת עקב בעיות כלכליות שונות. היום פורד מציעה דגמים רבים החל מרכבי מיני, רכבי פנאי, משפחתית גדולה, מיניוואנים וכמו כן גם את הטנדרים שלה כאשר ה-F150 הוא של פורד הוא הרכב הנמכר ביותר בארצות הברית כבר זמן רב. כמו כן לפורד גם מסחרית, טרנזיט המשווקת בהיצע רב של גרסאות. דלק מוטורס הינה היבואנית של פורד לישראל מאז שנת 1999.

פורד גלאקסי

בשנת 2015 הוצא הדור הרביעי של הפורד גלאקסי וזאת לאחר קרוב לעשר שנים בהן שווק הדור השלישי של הגלאקסי. מבחינת העיצוב החיצוני, הגלאקסי החדש דומה לדור היוצא. יחד עם הדמיון הרב והשינויים העיצוביים המועטים, הדור החדש של הפורד גלאקסי נחשב לרכב חדש לגמרי. רצפת הרכב מתבססת על המונדיאו אשר הושקה בשנת 2013 וכאמור, חדשה לגמרי עבור הגלאקסי, המתלה האחורי חדש ומרווח הפנים משופר ויש לציין שמידות הרכב נשארו זהות לגמרי. מבחינת היצע יחידות ההנעה של הרכב, ניתן להשיג גם יחידות מנוע בנפח של 1.5 ליטר טורבו בנזין עם הספק של 160 כ"ס כאשר זו מוצעת עם מערכת בלימה רגנטיבית. מנוע בנפח של 2.0 ליטר טורבו בנזין עם הספק של עד 240 כ"ס. מנוע בנפח של 2.0 דיזל חסכוני הנועד למרחקים ארוכים כאשר זה מספק עד ל-180 כ"ס וכמו כן ישנה גם גרסת טורבו כפול עם הספק של 210 כ"ס.

פורד אקספלורר

הדור החמישי של הפורד אקספלורר שהינו, רכב השטח הנמכר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית קורא למהפך אמתי. במקום השלדה הנפרדת, ההנעה האחורית והילוך הכוח נכנסה פלטפורמה אחודה חדשה כאשר עם הנעה קדמית ומנוע רוחבי אך יש לציין שחובבי השטח יכולים להתאכזב מעט מין הרכב. כאמור, מדובר ברכב גדול מאוד ובתא הנוסעים יש הרבה מקום לנהג ולנוסע שלידו והן לנוסעים במושבים האחוריים כאשר מבחינת האבזור האקספלורר מספק שפע אמתי. המנוע של האקספלורר מגיע מהאדג' כולל את תיבת ההילוכים כאשר המנוע הינו בעל נפח של 3.5 ליטר V6. כמו כן לדור החמישי של האקספלורר קיימת גם גרסת ספורט עם הספק של 370 כ"ס אשר מגיעה למאה קמ"ש בפחות משמונה שניות. לסיכום מדובר ברכב בעל הופעה מרשימה ביותר כאשר תא הנוסעים בנוי מחומרים והרכבה איכותיים. האבזור של הרכב נרחב וכמו כן המרחב מאפשר הסעת שבעה נוסעים וכמו כן תא המטען רחב. הביצועים של הרכב מוצלחים ואיכות הנסיעה טובה. החסרונות העיקריים של הרכב הינם שצריכת הדלק שלו גדולה, הוא איננו מיועד לשטח קשה באמת וכמו כן הוא מתאים לחובבי רכבים גדולים בלבד.  

מאמרים על דגמי פורד