סובארו

מציג 5 דגמים

סקירה קצרה לסובארו

סובארו

בשנת 1954 נוסדה סובארו והחלה בייצור מכוניות נוסעים וזאת לאחר שהחל התאגיד את דרכו בייצור מטוסים עשרים שנה קודם לכן. בשנת 1972 כבר החלה סובארו בייצור רכבים בעלי הנעה כפולה ובשנת 1965 ייצרה סובארו רכבים בעלי מנועי בוקסר כאשר אלו שני המאפיינים המזוהים עם סובארו גם כיום. בשנות ה-90, סובארו הייתה מהראשונות להציג רכבי פנאי כדוגמת הסובארו פורסטר ואאוטבק. היום טויוטה הינה בעלת מניות רבות בסובארו ויש להן דגמים דומים מאוד. כמו כן זה היה בשנות השמונים והתשעים שסובארו זכתה להצלחה רבה בישראל בעיקר בעקבות הצגת וייבוא דגמי הסובארו DL לישראל. משמעותו של השם "סובארו" ביפן הינו "להתאחד" וכמו כן גם משמעותו שישה כוכבים כמו שניתן לראות בסמל החברה.  

סובארו פורסטר

בשנת 2018 הוצג כבר הדור החמישי של הפורסטר. בשונה מהדורות הקודמים, הדור החמישי של הפורסטר מציג לראווה רכב חדש ושונה לחלוטין. הפורסטר הינו רכב הנחשב לרכב פנאי בעל הנאה כפולה. הרכב מרווח מאוד מבחינת תא הנוסעים ומציג תא מטען יעיל ונוח. הפורסטר מציג הופעה מרובעת ביחס לרכבים אחרים ומאפשר יכולות נסיעה בשטח טובות. בשונה מרכבי פנאי אחרים, הפורסטר איננו רכב המדגיש אופנתיות אלא הדגש הוא על עוצמת הרכב וגודלו. אחד השיפורים המשמעותיים בדור החדש של הפורסטר בא לידי ביטוי במערכת ההנעה. מערכת ההנעה של הפורסטר החדש חזק משמעותית מהדורות הקודמים. אחד החסרונות הבולטים של הפורסטר הינו צריכת הדלק המרובה פר קילומטר, כליטר דלק לכל 12 קילומטרים של נסיעה אך הדבר סביר ביחס לעבודה שמדובר ברכב בעל הנעה כפולה. חסרון נוסף של הפורסטר הינו במחירו הגבוה אך מכיוון שמדובר ברכב פנאי זה סביר גם כן. כמו כן לחובבי השטח רכב זה מתאים בבירור ובנוסף, סביבת הנהג נחשבת לנוחה והרכב מציג נוחות נסיעה מרבית. כמו כן הפורסטר אמנם איננו מציג את המראה המושך ביותר אך הוא נחשב לרכב בטוח.  

סובארו BRZ

כאמור, טויוטה הינה בעלת מניות רבות בסובארו. בעת השקת GT86 של טויוטה נחשפה והושקה גם סובארו BRZ הנחשבות למקבילות אחת לשנייה. סובארו BRZ מציגה מנוע בוקסר בעל כ- 200 כ"ס ומומנט של 21 קג"מ. למכונית זו תיבת הילוכים בעלת כשישה הילוכים הניתנת לרכישה עם מערכת ידנית או אוטומטית. הסובארו BRZ נחשבת למכונית ספורט המציגה לראווה מראה קוסמטי מבחוץ ומבפנים ונחשבת למכונית אופנתית. למעשה, ה- BRZ נחשבת למכונית ייחודית על הכביש.  

סובארו אימפרזה

הדגם החדש של הסובארו אימפרזה נחשב למרווח יותר מקודמיו וגם לבעל רצפה חדשה. ניתן למצוא את הדגם עם מנועי בוקסר בנפחי 1.6 ו- 2.0 והשונות מהמנועים הקודמים שבסדרה הינם במבנה המנועים ובכך שהינם חזקים יותר. למנוע הגדול מבניהם (2.0) הנעה כפולה בעוד שלמנוע הקטן הנעה קדמית בלבד. אחד מחסרונות הסובארו אימפרזה החדשה הינו בבידוד מרעשי הכביש והרוח בעת הנסיעה. חסרונות נוספים הינם בטיחות שאיננה מרבית כמצופה מרכבים חדשים ועיצוב מיושן יחסית לחובבי המכוניות האופנתיות. כמו כן בין יתרונותיה ניתן למצוא ביצועים מרשימים, נסיעה נוחה לנהג ומרחב פנימי טוב. מבחינת העיצוב, רכב חדש זה מתאים בעיקר למי שמעדיף עיצוב שמרני.

מאמרים על דגמי סובארו

Subaru Ascent

סובארו Ascent – מבט ראשון

כשאומרים "כל מילה בסלע", מתכוונים למכוניות פנאי ושטח כמו סובארו Ascent שמוכיחות לנו מהם ביצועי שטח אמיתיים לצד נוחות נסיעה עירונית מושלמת. הנה הסקירה המלאה

קרא עוד »