רכב חברה ב-2020: הולך ונעשה פחות רלוונטי ומפתה?

רכב חברה

אם בעקבות השפעות נגיף הקורונה ואם בעקבות המגמות שניכרות בעולם הרכב בשנים האחרונות, רכב חברה הולך ונעשה פחות נחשק על ידי רבבות עובדי הייטק ועובדי ארגונים וחברות. מדוע זו התמונה, למה בעצם כל כך הרבה עובדים אשר זכאים לרכבי חברה, מחליטים שלא לבחור באותו ליסינג תפעולי?

האם עובדי חברות וארגונים בארץ מצביעים ברגליהם ומחזירים את המפתחות של רכבי החברה? מסתמן כי ניכרת מגמת ירידה משמעותית באחוזים של העובדים אשר זכאים להשתמש ברכבי חברה, ואכן בוחרים להשתמש בהם. החל משנת 2015 ועד שנת 2018, חלה למעשה ירידה של כ-7% בעובדים אשר זכאים לרכבי חברה ואכן משתמשים בהם. ב-2020? בואו נדבר על זה

 

תהליכי השינוי במגמת הליסינג התפעולי בארץ

אם בשנים עברו (נאמר לפני שנת 2015) מס שווי השימוש בכלי רכב של חברה היה כלכלי ואטרקטיבי, הרי שכיום התמונה היא מעט אחרת. באופן כללי ומבלי להיכנס למספרים קונקרטיים, עובדים ועובדי הייטק עשויים לשלם עד כ-4,000 ₪ מס שווי שימוש ברכבי חברה. וכשמדברים על ליסינג תפעולי ורכבי חברה, חשוב גם לזכור כי אותם 4,000 ₪ אשר אתם משלמים על מס שווי השימוש ברכב, למעשה משולמים על רכב שאינו שלכם.

נגמר החוזה במקום העבודה? הרכב אינו ממשיך איתכם, כמובן. אם כך, מתחיל להיות מובן מדוע כל כך הרבה אנשים מצביעים ברגליים ומחליטים לרכוש רכבים חדשים באופן עצמאי, או לפעמים גם רכבים משומשים.

מפתחות של רכב

 

העלייה במס שווי השימוש בכלי רכב של חברה

חשוב גם לזכור כי במהלך שנת 2019 המחירים של מכוניות מיני ורכבים אחרים עלו באחוזים משמעותיים, מה שמייקר אוטומטית את מס שווי השימוש. מס שווי השימוש ברכבי חברה עולה בהתאם לשווי הרכב, ככה שאם ערכה של מכונית עולה, כך יעלה גם מס שווי השימוש בה.

 

מדוע התהליך הזה של התייקרות כלי הרכב ומס שווי השימוש בהם התרחש?

בשנת 2019 חל שינוי בתקן אשר שימש לצורך מדידה של זיהום אוויר, אותו תקן אשר מבוסס שיטת מדידה חדשה המבוצעת בטווח יותר רחב של פלטפורמות. בעקבות השינוי בתקן, חלה גם התייקרות במכוניות מסוגים של קיה, יונדאי ועוד מכוניות אשר משמשות ציים של ליסינג תפעוליים.

 

פתרונות חלופיים וטובים לרכישת רכב חדש

אם כך, מה היה לנו בעצם עד כה? מס שווי השימוש ברכבי חברה עלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, אך במקביל אנשים הבינו כי בשוק ישנם פתרונות רבים ונוספים, כמו למשל סוכנויות הרכבים. ישנן בארץ לא מעט סוכנויות רכבים שדרכן ניתן לרכוש רכבים חדשים, כולל סוכנות קפיטל מוטורס, הוותיקה בארץ (15 שנים וותק של מכירת רכבים וייבוא רכבים מכל הדגמים והיצרנים).

חשוב להבין, כשרוכשים רכב חדש מסוכנות כמו קפיטל מוטורס, שעובדת אל מול כל יצרני הרכבים, אתם למעשה מקבלים שירות אובייקטיבי לחלוטין. הלכתם למגרש מכוניות? יש לבעלי המגרש אינטרס למכור לכם את מכונית X או רכב Y. ההחלטתם שאתם הולכים על ליסינג פרטי? למגרש הליסינג יהיה אינטרס למכור לכם את המכוניות הקיימות אצלו בנמצא.

 

על שם מי הרכב שאתם נוסעים עליו? האם אתם יד 1?

מעבר לכך שסוכנויות כמו קפיטל מוטורס מספקות לכם שירות אובייקטיבי לחלוטין (כי הן עובדות עם כל היצרנים, אזי נקיות מלנווט את בחירתכם לפי שיקולים פנימיים), ישנו יתרון חשוב נוסף – הרכב נרשם על שמכם.

בעוד שהרכב שלכם ואתם רשומים ברישיון, אתם גם לא מאבדים מהערך של הרכב בעקבות רישום של "החכרה", "ליסינג" או "השכרה". חשוב לדעת, בדרך כלל חברות ליסינג בעצם רשומות ברישיון בתור בעלים 00, כך שאתם בעלי 01 של הרכב (יד שניה). כשרוכשים רכב חדש בסוכנות רכבים, הרכב הוא שלכם בידו הראשונה. במילים אחרות, אתם יד 00 על הרכב (יד ראשונה). אלו רק חלק מהיתרונות ברכישת רכב דרך הסוכנויות, וזה גורם לנו להבין מדוע בשנים האחרונות חלה מגמת ירידה בעסקאות של הליסינג התפעולי.

 

כיצד אנשים ירכשו רכבים ב-2021?

בעוד שהעולם הולך ונהפך יותר ויותר דיגיטלי, בשנת 2020 גם פקדה אותנו מגפת הקורונה, מה שגרם ועדיין גורם לשינויים מהותיים בשוק הגלובאלי. אנחנו עדיך לחברות שנסגרות, לעובדים שמפוטרים ולמפתחות של רכבי חברה אשר מוחזרים לחברות הליסינג בארץ.

אין ספק, נגיף הקורונה השאיר את האפקט שלו, והאפקט הזה מורגש גם בעולם הרכב. אחד האפקטים המורגשים, הוא האפקט של שינוי באופן בו אנשים רוכשים רכבים חדשים. ב-2020? רוכשים רכבים דרך האינטרנט (אונליין).

 

מס שווי השימוש ברכב חברה מצדיק את השימוש ברכב?

בעוד שבשנים עברו אנשים יכלו לעצמם להפריש עד כ-4,000 ₪ בממוצע מהמשכורת שלהם עבור מס שווי שימוש ברכב חברה, הרי שכיום חלק מאותם עובדים נותרו ללא עבודה כלל. וכשהמינוס בבנק לוחץ, אין יותר מושלם מאשר עסקאות 100% מימון על רכבים חדשים.

בשורה התחתונה, ישנן מספר סיבות אשר בעקבותיהן יותר ויותר אנשים צפויים להחזיר את מפתחות רכבי הליסינג התפעולי שלהם ב-2020 וב-2021. אם בגלל נגיף הקורונה ואם בגלל עסקאות מאוד אטרקטיביות בסוכנויות כמו קפיטל מוטורס? נשאיר למומחים לחקור זאת.

 

הצרכים שחברת הליסינג התפעולי עונה עליהם

בסופו של דבר, חברות הליסינג מספקות מענה גם לצרכים נוספים, כמו למשל המענה לצורך של שירות תיקונים לרכבים. ישנם לא מעט עובדים ועובדי הייטק בארץ אשר פשוט אינם פנויים להתעסקויות הנלוות לאחזקה של רכב, גם אם זה רכב חדש.

אחזקת רכב כוללת טיפולים שוטפים, לפעמים תיקונים, רחיצת רכב ועוד. בעוד שסוכנויות הרכבים לא מתמחות דווקא בשירותים אלו (אבל חלקן כן מציעות אותם), אותם סוכנויות רכבים בדרך כלל יתמחו בדבר אחד ברור – עסקה כדאית לרכישת רכב חדש.

אז כיצד תרכשו את הרכב שלכם ב-2021?

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך