רנו חשפה את סימביוז החדשה – רכב 7 מקומות חדש בתצורת קרוסאובר בינוני המותאם למשפחות ובעל הנעה היברידית. הוא צפוי להגיע לישראל עד סוף השנה והוא יהיה האח הגדול של רנו קפצ'ור. המחיר בישראל לא ידוע אך להערכתנו הוא כנראה יהיה סביבה ה-160 עד 190 אלף שקלים כמקובל בסגמנט.
ממשיכה מסורת של 60 שנה
רנו סימביוז מצטרפת לסדרת ה- voitures à vivre. סדרת רכבים משפחתיים שהחלה את דרכה לפני כמעט 60 שנה עם רנו 16. לה היה עיצוב מודרני וחדשני לזמנו, מרווח פנימי נדיב ופונקציונאלי שמותאם במיוחד עבור נסיעות משפחתיות. הדגם הבא בסדרה היה רנו אספאס, רכב 7 מקומות במידות של רכב משפחתי עם בסיס גלגלים צנוע יחסית ותא מטען שימושי. סימביוז הוא רכב פנאי רב תכליתי המשלב את הטכנולוגיות הטובות ביותר מסגמנט C של רנו ומתוכנן "לענות על הצרכים של כולם" על פי רנו. מאז הצלחת רנו 16, היצרנית המשיכה לחדש עם מכוניות משפחתיות על פי רוח התקופה. אחריה הגיעו דגמים נוספים כמו רנו סניק שכבשה את הקטגוריה של רכב 7 מקומות בשנות ה-90.
DNA משולב
רנו סימביוז חולקת את אותו DNA עם דגמי רנו הקודמים בכך שיש לה את היכולת להתאים את תא המטען ואת תא הנוסעים לצורכי המשפחה יחד עם טכנולוגיות שימושיות המספקות ערך מוסף וממדים קומפקטיים יחסית שמתאימים גם לנסיעות עירוניות. סימביוז מצטרפת לשפת העיצוב החדשה שכבר ראינו ברנו סניק החשמלית ורנו קפצ'ור החדשה.
פנאי-שטח שמתאים לכולם
רנו סימביוז משלבת את כל הטוב שיש למשפחות של המותג להציע הן מבחינת העיצוב וכן גם מבחינת הטכנולוגיה. היא מציעה שילוב של נוחות לנסיעות קצרות בעיר יחד עם האפשרות לשימושיות עבור משפחות הרפתקניות. הדגש בסימביוז הוא יעילות ומרווח עבור משפחות גדולות הזקוקות לרכב 7 מקומות חדש ומתקדם. בנוסף לכך, תהיה גרסה היברידית להפחתה בעלויות השימוש ברכב וכן גם בגרסה מוזלת עבור ציי רכב ותאגידים המספקים כלי רכב לעובדיהם. היא ממוצבת בין קפצ'ור הקטנה לבין אוסטרל הגדולה ולמעשה היא רק במעט גדולה יותר מרנו ארקנה שכבר זכתה לפופולארית בישראל.
שימושיות תא הנוסעים
כפי שכבר אמרנו, הדגש של סדרת ה- voitures à vivreשל רנו הוא על התאמה אישית בבחירה בין תא מטען גדול לבין מרחב ליותר נוסעים. מאחר וזה רכב 7 מקומות חדש של רנו הוא מציע תא מטען מכובד גם כשכל המושבים בשימוש. בקיפול שורת המושבים השלישית רצפת תא המטען נעשית שטוחה לחלוטין להטענה נוחה. כמו כן, היא מצוידת בגג פנוראמי גדול, מערכת מולטימדיה בעלת מערכת ההפעלה המתקדמת של גוגל וכמובן חבילת בטיחות מקיפה עם מערכות אקטיביות מתקדמות.
גרסה היברידית חסכונית
סימביוז משתמשת באותה מערכת הנעה מוכרת של רנו המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר יחד עם 2 מנועים חשמליים. המערכת מחוברת אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים חדשנית בעלת 2 הילוכים עבור מערכת החשמל ו-4 הילוכים עבור מנוע הבנזין שיחד יוצרות מרווח תמרון חסכוני יותר בדלק ואשר מאמץ פחות את המנועים בזכות 14 קומבינציות שניתן לעשות בין 2 תיבות ההילוכים. כמו כן, רנו סימביוז שוקל קצת פחות מ-1,500 קילוגרם ובתור רכב 7 מושבים חדש מדובר ביתרון חשוב עבור חיסכון בדלק.
דגש מיוחד לעיצוב
לרנו סימביוז עיצוב מודרני ומלוטש. יש לו פרופורציות מאוזנות היטב למרות הבליטה הנדיבה מאחור כדי להגדיל את נפח תא המטען. הוא בנוי על פלטפורמת CMF-B שעליה בנויות גם רנו ארקנה ורנו קפצ'ור. העיצוב משפיע על המראה שלו שנותן תחושה של רכב גדול יותר ממה שהוא בפועל. גם מכסה מנוע בזווית אנכית תורם לכך. על הגריל הקדמי יש לוגו גדול של רנו והגריל עצמו נראה עתידני ואלגנטי במיוחד. ברנו מספרים לנו שגם חישוקי הגלגלים של סימביוז עוצבו במיוחד לדגם זה.
מערכת ההפעלה החדשה ביותר
למרות שמדובר ברכב בממדים בינוניים ולא מכונית הדגל של המותג, רנו מספרים שמערכת ההפעלה תהיה החדשה של גוגל – Android Automotive 12. זאת מערכת הפעלה פתוחה שמאפשרת עדכונים שוטפים אונליין. המערכת כוללת כמובן חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. המסך המרכזי הינו בגודל 10 אינץ' ובעל רזולוציה גבוהה במיוחד. מסך נוסף יהיה עבור הנהג וגם הוא בגודל 10 אינץ'. כמו כן, המערכת תומכת באפליקציה לנהג שדרכה ניתן להפעיל מערכות שונות ברכב כמו הדלקת אורות כדי למצוא אותו בחנייה, התראות המזכירות לבצע טיפולים, טווח נסיעה שנותר בדגם החשמלי ועוד. מערכת המוזיקה היא מהמתקדמות ביותר בתעשיית הסאונד של מותג היוקרה הארמן קארדון. המערכת כוללת 9 רמקולים בעלי איכות סאונד משובח.
פטנטים שנלקחו מפורמולה 1
בזכות כך שרנו היא יצרנית המפתחת פטנטים עבור מכוניות הפורמולה 1 שלה (שנחשבות לבין המהירות והטובות בעולם) כך גם טכנולוגיות הנעה מסוימות הגיעו משם אל סימביוז. בתור רכב 7 מקומות חדש אין ספק שיחידת ההנעה היא מהמתקדמות שיצא לנו לפגוש. היא משלבת מנוע 1.6 ליטר בעל 4 צילינדרים בהספק של 94 כ"ס, מחולל אנרגיה בהספק של 18 קילוואט ומנוע חשמלי שמספק 36 קילוואט. אליהם מחוברת סוללה צנועה בקיבולת של 1.2 קוט"ש. ההספק שמתקבל ממערכת ההנעה הינו 145 כוח סוס.
חוות דעת
בזכות היותו רכב 7 מקומות חדש, שימושי, טכנולוגי ומעוצב יש לרנו סימביוז סיכוי להתברג למיקום טוב מבין הקרוסאוברים ההיברידיים בישראל. העניין היחיד שיכריע את הכף בסוגיה זו הוא התמחור שלה על ידי היבואן אל מול רמת האבזור.