5 אפשרויות לרכישת רכב יד שניה

רכישת רכב יד שניה

ישנם כל כך הרבה סיכונים שקיימים בעת רכישת רכב יד שניה עד שנדמה שכל קונה רכב צריך לדעת להיות חוקר פרטי.

כל מי שרצה אי פעם לקנות רכב יד שניה נתקל בלא מעט קשיים: האם הרכב טופל בצורה טובה? האם יש לו בעיות מכאניות? האם כמות  הקילומטראז' שעבר ביחס לשנתון שלו לא שחקה את המנוע? 

על מנת להבין מה כל האפשרויות שעומדות בפנינו לפני רכישת רכב, מומלץ לבחון ממי ניתן כיום לרכוש רכב יד שניה? בדיקה של כל הגורמים השונים שמציעים לנו רכבי יד שניה תיתן לנו מושג לגבי הבחירה הנכונה ביותר עבורנו. הנה הם לפניכם: 

 

בעלי רכב פרטי

רכישת רכב מאדם פרטי היא עניין לא פשוט. לרוב, הדרך שבה הגעת למוכר הרכב תהיה או בפרסום דרך לוחות רכב יד שניה באינטרנט, דרך מכר או חבר שמציע לך את הרכב או דרך פרסום שבעל הרכב תלה על גבי הרכב עצמו. 

בדיקה הבעלות והרכב: בעת רכישת רכב מאדם פרטי יש לקחת בחשבון מספר גורמים "שיבטחו" אותך בעת ניהול המשא ומתן ובדיקת הרכב.

יש לבדוק היטב אם קיימים פגמים חיצוניים או פנימיים ברכב שלא צוינו בתחילה על ידי הבעלים, חשוב לבדוק את הרכב באור יום ולא בלילה, יש לקחת את הרכב לנסיעת מבחן ולבדוק רעשי מנוע או נזילות שמן מתחת למנוע. 

לבדוק התאמה בין מסמכי הרכב למנוע ולשלדה: יש לבחון אם מספר השלדה ומספר המנוע תואמים לזה שמופיע על גבי רישיון הרכב. יש לבדוק את כל מסמכי הרכב והפרטים הכתובים בהם ולהשוות זאת עם פרטי בעל הרכב.

בקשו לראות את ספר הטיפולים של הרכב, אם קיימים כנגד הרכב שעבודים במשרד הרישוי והאם הבעלים הראשונים של הרכב הייתה חברת ליסינג (מוריד את ערך הרכב).

רכישת רכב יד שניה

מה עוד חשוב לדעת בעת רכישת רכב מאדם פרטי? אם הגעתם לשלבים מתקדמים חשוב לבדוק את הרכב במכון בדיקה ולא מוסך.

הסיבה? מכון בדיקה מצויד בכלי אבחון ובאנשי מקצוע שיועדו בדיוק לצורך איתור תקלות ברכב ומכינים לך דוח מפורט שיכול לשמש ככלי מיקוח בעת המשא ומתן העתידי לאחר מכן על מחיר הרכב.

נהוג לסכם עם בעל הרכב על שמימון הבדיקה תחול עליו במקרה ויתגלו בעיות במנוע או בגיר הרכב. רצוי שלא לקחת את הרכב למכון בדיקה שבעל הרכב המליץ עליו.

 

מגרשי רכב (של סוחרים פרטים)

השוואה בין מגרשי רכב ונסיעת מבחן: קיימים כיום בארץ מגרשי רכב פרטיים או כאלו ששייכים לסוכנויות רכב או חברות ליסינג שמציעים סוגים שונים של רכבים בשנתונים שונים.

ניתן לקבל אינדיקציה על סוג רכב מסוים בהשוואה עם מגרש רכב אחר ולהתנסות בנסיעת ניסיון.

ברוב המקרים בעלי מגרשי הרכב לא יתנגדו לכך ואף יעודדו אתכם להתנסות על מנת לסגור את העסקה. 

יתרון וחיסרון בקניית רכב ממגרש: קיים יתרון וחיסרון ברכבים ממגרשי רכב. מצד אחד ניתן לקבל תוכניות מימון לרכב ומבצעים אטרקטיביים ביותר שבאים לקראת רוכש הרכב ומאפשרים לו ליהנות מפריסת תשלומים נוחה שתואמת את הכנסתו החודשית.

מצד שני קיים הבדל מסוים במחיר בין רכישת רכב ממגרש רכב או מחברת ליסינג ובין רכישת רכב מאדם פרטי שבה ניתן לקבל מחיר אטרקטיבי יותר ובמקרים מסוימים ניתן גם להתמקח על המחיר ולנסות ולהוזיל את מחיר הרכב. 

מה עוד חשוב לדעת על רכישת רכב יד שניה ממגרש רכב? כאשר אתם בודקים רכב שנמצא במגרש רכבים, ברוב המקרים תקבלו טופס בדיקה שנעשה במגרש הרכב שמורה על תקינות הרכב.

יכול להיות שזה מהווה אסמכתא מסוימת על תקינות הרכב, אך אם להיות בטוחים עדיף לקחת את הרכב לבדיקה במוסך בדיקה מורשה שאינו קשור למגרש המכוניות.

 

לוחות רכבי יד שניה באינטרנט

כניסת האינטרנט לחיינו הביאה איתה שינויים גם בכל הקשור לרכישה ומכירת רכבים חדשים ורכבי יד שניה.

כיום ניתן לקבל אינפורמציה מקיפה על כל דגם רכב בכל שנתון ועם נתונים מפורטים על טיפולים שעבר הרכב, כמה קילומטראז' הוא נסע, איזו יד הוא וכו'. 

מגמות חדשות ברכישת רכב באינטרנט: קיימים עשרות לוחות רכבי יד שניה באינטרנט וביניהם 3 מובילות כדוגמת לוח רכב באתר יד 2, עם כניסות של מאות אלפי אנשים ביום.

לא כל לוחות המכירה מיועדות אך ורק לרכבי יד שניה וניתן למצוא בהן גם מידע על מכירות נדל"ן, חיות מחמד או בעלי מקצוע, בדומה ללוח יד 2. 

מנגד ניתן למצוא אתרים שמיועדים אך ורק למכירת רכבי יד שניה. אופן החיפוש מחולק לסוגי רכבים כמו: רכבים מסחריים, פרטיים, משאיות, רכבי יוקרה, אופנועים, קטנועים ובלוחות הגדולים והוותיקים ניתן למצוא גם כלי שייט.

כמו כן הגדרות החיפוש כוללות חלוקה לפי אזורים, מחיר רצוי ואפשרות למציאת רכב עם תמונה בלבד.

בשנה האחרונה פועל לוח מכירות כללי שנקרא 'מרקט פלייס – Market Place' ובו מכירת רכבי יד שניה ברשת החברתית פייסבוק שהולך וצובר תאוצה בעיקר בשל כמות המשתמשים ברשת החברתית.  

מה חשוב לדעת בחיפוש רכב יד שניה באינטרנט? כאשר אתם נכנסים לאתר ובודקים דגם רכב שאתם מעוניינים בו נפרסים לפניכם כל דגמי הרכב שבחרתם, מה שעליכם לדעת הוא שמאחורי כל תמונת רכב לא תמיד נמצאים מוכרים פרטיים אלא גם חברות ליסינג או סוחרי רכב. 

כיום מכירת רכבים פרטיים מחברת ליסינג חייבת להיות מודגשת תחת הבהרה שהרכבים שנצפים נמכרים על ידי סוכנות הרכבים. מעל כמות מסוימת של רכבים יש לשלם עבור המכירה ודבר זה בא לתת מענה נגד סוחרי רכב שמתחזים למוכרים פרטיים.   

 

חברות ליסינג

חברות הליסינג בארץ הן אחד הגופים הדומיננטיים והמשפיעים ביותר על שוק הרכב.

שוק הרכישה שלהם מוערך כבחצי מכמות הרכבים הנרכשים בארץ בשנה, כאשר רבים מהרכבים נמכרים לאחר סוף זמן השירות שלהם למכירה (ברוב המקרים לאחר 3 שנים) כרכבי יד שניה. 

מה חשוב לבדוק בעת רכישה מחברת ליסינג? ישנן כמה חברות ליסינג שלא רק מוכרות רכבים אלא גם משכירות אותם ולכן חשוב לבדוק ברישיון הרכב מהי הגדרת הרכב? האם הוא רכב השכרה או רכב ליסינג תפעולי או פרטי?

כל ההגדרות האלו משפיעות על ערך הרכב והמחיר שלו בעת הרכישה ולכן חשוב מאוד לדעת שאם אתם קונים רכב שהיה רכב ליסינג בעברו, אתם לא אמורים לשלם עליו כמו שווי של רכב פרטי יד שניה. 

 

יבואן הרכב

בשונה מבעבר שרכישת רכב מיבואן הייתה נהוגה רק עבור רכב חדש מהניילונים, כיום ניתן לרכוש מהיבואן גם רכב יד שניה.

למי זה מתאים? לכל מי שמחפש 'בית טוב' ורוצה לדעת שהרכב שהוא קונה עבר טיפולים ודקות, רכב ללא "הפתעות" מיוחדות שיתגלו לו לאחר הרכישה. על רכבים אלו ניתנת ברוב המקרים גם אחריות יבואן. 

החיסרון הוא במחיר. ברוב המקרים תגלו שמחירי רכבי יד שניה מיבואן יקרים יותר מרכבי יד שניה שנמכרים בסוכנויות רכב, מגרשי רכב ורכישת רכב דרך אתרי רכבים באינטרנט.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך