כמה מורידים על רכב ליסינג?

רכב ליסינג

אחת הדילמות הצרכניות הגדולות שתופעת הליסינג הכניסה לחיינו היא כיצד יש לשקלל ולכמת מחיר של רכב מליסינג בשוק היד שנייה. מצד אחד השוק מוצף היום ברכבים חדשים יחסית, בני שלוש ארבע שנים, בסדרות גדולות ונפוצות וזה משפיע לטובה על השוק.

רכב ליסינג

היום, החוק גם מחייב לציין את העובדה שהרכב הגיע מליסינג במסמכי הבעלות של הרכב. אבל מה אמור לעשות צרכן שמוצא את עצמו במגרש מכוניות ומציעים לו רכב שהגיע מחברת ליסינג, לאיזה מחיר הוא אמור לצפות? על מה לא לוותר וממה להתרחק?

22% ירידת ערך

מחירוני הרכב מבצעים הורדה אוטומטית של 22% על רכב שהגיע מליסינג. למה הם עושים את זה? ובכן, רבים מרכבי הליסינג הם רכבי חברה שמחליפים הרבה ידיים וכאשר אין נהג קבוע שמכיר את האוטו הבלאי ברכב נוטה לעלות.

בואו נגיד את האמת, רבים מהנהגים על רכבי ליסינג "קורעים" אותם ולא היו נוהגים באופן דומה לו הרכב היה רשום על שמם.

כמובן שהמספר 22% הוא הערכה משוקללת של שמאים ואקטוארים והוא משקף גם את עמדות הציבור ומתייחס קטגורית לכל רכב שיש לו היסטוריה רישומית כזו, גם אם מצבם של רוב רכבי הליסינג אינו בהכרח בעייתי.

חשוב לציין שכמו כל פרט אחר במחירון המספר הזה הוא בגדר המלצה ופעמים רבות תנאי ההיצע והביקוש בשוק חורגים ממחירי המחירון כלפי מעלה או מטה. סוחר המכוניות אינו מחויב להתייחס לירידת הערך הזו, אתם, כמובן, לא חייבים לרכוש את הרכב ללא ההורדה הזו במחיר. המלצה שלנו, אל תקנו בלי ההורדה.

רכב יד שנייה מליסינג זה הימור

בסופו של דבר רכישת רכב שהיה בליסינג היא סוג של הימור. בהרבה מקרים אלו יהיו רכבים יחסית שמורים ובמצב מכני מעולה. במקרה כזה קנייה של הרכב במחיר הנמוך ב-22% ממחיר המחירון תתגלה כשיחוק. אבל יש מקרים של מכוניות מליסינג, שלמרות שהן נראות שמורות מבחוץ, הן 'גמורות' מבפנים ואז העסקה מתגלה כמקח טעות.

בנוסף, ירידת הערך הזו תלווה את הרכב גם בהמשך, בעוד כמה שנים, כשתרצו למכור אותו. השאלה אם שווה להמר על רכב יד שנייה מתעצמת כשלוקחים בחשבון שהיום, יותר מתמיד, רכישה של רכב חדש נגישה כמעט עבור כל אחד.

באמצעות תכניות מימון חדשניות ניתן היום לקנות או לבצע עסקת ליסינג פרטי ולנהוג ברכב חדש מבלי שצריך להכניס יד לכיסים עמוקים ולהניח מקדמה שמנה על השולחן.

רכב חדש ב'קפיטל מוטורס'

רכב ליסינג

בהקשר הזה כדאי להזכיר את 'קפיטל מוטורס' אחת קבוצת הרכב המובילה בישראל. בסוכנויות של 'קפיטל מוטורס', שפרוסות בכל רחבי הארץ, תפגשו את המומחים הכי גדולים במדינה לתפירת עסקאות מימון לרכב חדש.

לכל לקוח לפי העדפתו ויכולותיו הכלכליות. במקרים מסוימים תוכלו לקבל ב'קפיטל מוטורס' מימון מלא בפריסה של 100 תשלומים חודשיים (!).

בנוסף, 'קפיטל מוטורס' מחזיקה את קטלוג הרכבים החדשים הגדול בישראל. כל היצרנים וכל הקטגוריות (פרטי, מסחרי, יוקרה, משפחתי, מיני, פנאי שטח ועוד), כך שלפני שאתם סורקים את הלוחות ואת המגרשים בתקווה למצוא מציאות, תבדקו מה מציעים לכם ב'קפיטל מוטורס', אתם תופתעו לטובה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך