איך לעשות השוואת מחירי רכב?

השוואה מחירי רכב

כמה עולה מכונית חדשה? התשובה לשאלה כמובן תלויה בסוג המכונית והיא נעה בקלות על הקשת שבין 60,000 ש"ח לבין 600,000 ש"ח. יש מי שעבורו 'מכונית חדשה' היא מיני צנועה, פשוטה ואורבנית;

ויש מי שעבורו 'מכונית חדשה' היא ב.מ.וו עוצמתית. בשלב הראשון חשוב להגדיר את הקטגוריה, אחרת אין ערך להשוואה. מהבחינה הזו מכוניות הן כמו פירות – עושים השוואה בין תפוחים לתפוחים ולא בין תפוחים לאגסים.

השוואה מחירי רכב

השוואת מחירי רכב: מחיר = ערך

גם כשמדובר על אותה קטגוריה, נדיר מאוד לדפדף בקטלוג רכב חדש ולפגוש שני רכבים עם מחיר זהה. לעיתים הפערים בין שתי מכוניות 'דומות' עשויים להגיע לאלפי שקלים. האינסטינקט הראשוני הוא לבחור במכונית הזולה מהשתיים.

לפעמים זה הדבר הנכון לעשות, אבל זה דורש חפירה קצת יותר רצינית. כי מחיר מגלם ערך. למשל, שתי מכוניות מאותה קטגוריה עם אבזור ברמה דומה, אבל תג המחיר של אחת גבוה ב-5,000 ש"ח יותר מהשנייה.

בחינה מדוקדקת מגלה כי לרכב 'הזול' תצרוכת דלק גבוהה יותר משל הרכב 'היקר'. כמה גבוהה? מספיק בשביל למחוק את הפער בתג המחיר בשנה של נסיעות בינעירוניות. בחישוב כזה, מובן שמשתלם יותר לבחור את הרכב 'היקר', כי בחישוב השנים שהמכונית אמורה לשרת אתכם, על 'הזול' תשלמו ביוקר.

השוואת מחירי רכב: אין מחיר לבטיחות

קיה ספורטז' החדשה

אחד הדברים שמאפיינים תצורות מתקדמות של דגמים חדשים זה נושא הבטיחות. חלק מהחברות שמות בזה דגש מיוחד, כך יש רכבים שנמכרים עם מערכות הגנה אוטונומיות שבשעת סכנה 'ישתלטו' על הרב ויביאו אותו לכלל עצירה שתמנע פגיעה בנוסעי הרכב או הולכי רגל.

המערכות האלה משתנות באיכותן מיצרן ליצרן ומשפיעות על עלות האבזור בגרסאות פרמיום. ההמלצה שלנו היא לא לחסוך בסוגיות בטיחות ולקחת בחשבון גם עלות של מערכות ואביזרי בטיחות.

לפעמים יש שתי מכוניות באותה קטגוריה ועל הנייר יש לשתיהן ביצועים דומים, אבל אחת מצטיינת במערכות הבטיחות שלה בעוד השנייה 'ככה ככה'. במקרה כזה, גם אם הפער על הנייר משמעותי, שווה לחשוב פעמיים. לחיים שלך ושל הילדים שלך אין תג מחיר.

השוואת מחירי רכב: לבדוק מחירים ביבוא מקביל

השוואת מחירי רכב: לבדוק מחירים ביבוא מקביל

החלטתם על דגם? עכשיו רק צריך להתקשר ליבואן ולהזמין אותו? חכו רגע, יכול להיות שאת אותו רכב בדיוק תוכלו למצוא בסוכנות אחרת ובמחיר יותר משתלם (או בתוכנית מימון הרבה יותר נוחה ואטרקטיבית).

איך זה יכול להיות? הרי בישראל לכל יצרן יש בדרך כלל נציג רשמי אחד שנהנה מסוג של בלעדיות. ובכן, בשנים האחרונות שוק הרכב הישראלי נפתח והתפתח והיום קיים גם יבוא מקביל מצד כמה קבוצות רכב שעובדות בשיתוף פעולה עם היבואנים.

במקור הסידור הזה נועד לתת מענה לציי רכב וענף הליסינג. אבל חלק מקבוצות הרכב המובילות, כמו למשל 'קפיטל מוטורס', פתחו את התחום והן יודעות לרתום את כוח הקנייה שלהן גם לטובת צרכנים פרטיים שמעוניינים לרכוש רכב חדש.

'קפיטל מוטורס' בנתה קטלוג רכב חדש מרשים הכולל עשרות דגמים בכל הקטגוריות. קשרי העבודה הטובים ש'קפיטל מוטורס' מקיימת עם כל יבואני הרכב בישראל, איפשרו לה לבנות קטלוג עשיר ומגוון עם מבחר רכבים חדשים שאף סוכנות רכב אחרת בישראל לא יודעת להציע.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך