ליסינג מימוני

מוכנים להתקדם לרכב חדש

במסלול ליסינג מימוני?

כל רכב בכל רמת גימור

מכל יצרן שניתן להשיג בישראל

ללא תשלום מקדמה

ומבחר אפשרויות בסיום העסקה

ללא הגבלת ק"מ

סעו ללא הגבלה

רכב חדש כל 3 שנים

עם התחייבות לטרייד-אין עתידי

מה זה ליסינג מימוני?

ליסינג מימוני, נקרא גם ליסינג פרטי וזו למעשה עסקת חכירה של רכב. חברת המימון היא הבעלים החוקי של הרכב והלקוח בעצם שוכר אותו לפרק זמן מוסכם. השוכר הוא האחראי על תפעול הרכב וזה כולל את כל ההוצאות וההתחייבויות מדלק ועד לביטוח. במועד סיום עסקת ליסינג מימוני (לאחר 36 חודשים) על הלקוח לבחור האם להחליף את הרכב לחדש או להחזיר את הרכב לחברת המימון.

במשפט אחד: הליסינג המימוני זה כינוי לעסקת ליסינג פרטי בה הרכב נמצא בבעלות חברת המימון ומושכר לתקופה של 3 שנים ללקוח פרטי.

בקפיטל מוטורס אפשר להתקדם לרכב חדש בעסקת ליסינג ולרשום את הבעלות על שם הלקוח. גם בעסקת ליסינג פרטי וגם בעסקת ליסינג לעסקים.

מרצדס eqe החדשה
ליסינג מימוני לעסקים

לקוחות עסקיים

בעסקת ליסינג לעסקים נרשמת חשבונית אחת לכל התקופה או חשבונית חודשית (בהתאם לתנאי העסקה). חשבונית זו מאפשרת ללקוח לקבל החזרי מס כפי שמקבלים בהשכרת רכב עבודה.

ליסינג מימוני פרטי

לקוחות פרטיים

ליסינג פרטי וליסינג מימוני אלו עסקאות דומות כאשר היתרון המרכזי הוא שאין צורך ברכישת רכב, רק תשלום חודשי. זה אומר שאין צורך להתעסק במכירה שלו, מקבלים רכב חדש כל 3 שנים וניתן לבחור מכל רכב בכל רמת גימור.

כדאי לדעת - עסקת ליסינג מימוני פרטי

ב.מ.וו M4 החדשה

בעלות על הרכב בעסקת ליסינג

בעסקת ליסינג מימוני הרכב רשום בבעלות חברת הליסינג/ההשכרה. 

בעסקת מימון הרכב נרשם על שמו של הלקוח והוא בבעלותו המלאה החל מהתשלום הראשון.

צ'רי טיגו 7 פרו החדשה

תשלום מקדמה​

ברוב חברות הליסינג יש צורך לשלם מקדמה לפני קבלת הרכב. בסיום העסקה, כאשר הלקוח נדרש להחזיר את הרכב, הכסף לא חוזר אל הלקוח.

קפיטל מוטורס מאפשרת לקבל רכב חדש בליסינג מימוני ללא תשלום מקדמה.

מקסוס-edliver-3 החדש

תשלום חודשי​

בעסקת ליסינג הלקוח תמיד ישלם יותר בכל חודש לעומת עסקת מימון.

כדי לאפשר לכל לקוח לנהוג ברכב שהוא מעוניין בו, היועצים של קפיטל מוטורס מבצעים השוואה להתאמת מסלול הרכישה המתאים ביותר.​

ליסינג מימוני בתנאים הטובים ביותר

 כדי שלקוחותינו יהנו  מרכב חדש בתנאים הטובים ביותר אנו מייעצים לכל לקוח לבחור את עסקת הרכישה המתאימה לו לפי: צרכים אישיים, סוג רכב ויכולת עמידה בהחזרים חודשיים.

שאלות נפוצות

המסלול המימוני לרכישת רכב חדש מאפשר לכם לקבל רכב בפריסה להחזרים חודשיים. מסלול זה מיועד בעיקר לבעלי עסקים אשר מעוניינים בחשבונית להחזרי מס ולקבל בעלות על הרכב.

גם לקוחות פרטיים יכולים להתחדש במסלול המימוני אך אין לו אף יתרון על תוכנית אישית למימון רכב חדש. התייעצו עם נציג כדי להבין איזו תוכנית מתאימה לכם יותר.

רכב שברישיון שלו רשום "בעלות קודמת: ליסינג" מאבד מארכו כ-17% לאחר 3 שנים לפי מחירון (בנוסף לירידת הערך המקובלת לאותו דגם).

כדי להתחדש ברכב דרך קפיטל מוטורס כל שעליכם לעשות הוא לשלוח מסמכים דרך האתר או בווטסאפ. וועדת האשראי שלנו תבחן אם אתם זכאים למימון. במידה וכן, פשוט תבחרו את הרכב החדש שלכם, תרכיבו יחד עם נציג את המסלול הנוח לכם ולאחר כשבועיים נזמין אתכם למגרש לקבל את הרכב.

מסלול הליסינג התפעולי מספק שירותים נלווים לרכב הכלולים בתשלום החודשי: טיפולים תקופתיים, תיקונים קלים, טסטים, ביטוח ועוד. בעסקת הליסינג המימוני תשלמו הרבה פחות אך את תחזוקת הרכב והביטוח תצטרכו לשלם בעצמכם.

זה תלוי באופי השימוש שלכם ברכב, מספר הרכבים שאתם  צריכים, האם אתם לקוחות פרטיים או עסקיים וכו'. ליסינג תפעולי תמיד יהיה יקר יותר מהמסלול המימוני ולכן כדאי להייעץ על כך עם נציג קפיטל מוטורס.

הליסינג המימוני הוא כנראה האופציה הכי משתלמת והכי נגישה להגיע לרכב חדש בישראל, ולמרות זאת רוב הציבור אינו באמת מבין את הרציונל של השיטה ורק מיעוט של ישראלים בוחר לאמץ אותה.

לשם השוואה, הערכות מדברות על כך שכתשעים אחוזים ממכירות הרכבים החדשים בארצות הברית מתבצעות באמצעות נגזרת כזו או אחרת של ליסינג מימוני פרטי.

אנחנו, ב'קפיטל מוטורס', בחרנו לפזר את הערפל והכנו עבורכם מדריך קצר באמצעותו תוכלו ללמוד את כל מה שרציתם לדעת על ליסינג מימוני ולא ידעתם איפה לשאול.

 

ליסינג מימוני פרטי – רכב חדש בתשלום חודשי קבוע

הליסינג המימוני הוא תופעה יחסית חדשה באזורנו, אבל כל ישראלי מכיר היטב את המונח 'ליסינג'.

ההבדל המשמעותי בין 'ליסינג מימוני' לבין 'ליסינג תפעולי' (סוג הליסינג השגור בישראל) לא ברור לרוב הציבור, וזו כנראה הסיבה לחלק ניכר מהתפיסות המוטעות של חלקים גדולים בציבור כלפי ליסינג מימוני.

הליסינג הרגיל, שמלווה אותנו מאז שנות התשעים ('ליסינג תפעולי'), נולד כפתרון לציי רכב של חברות וארגונים גדולים.

התופעה צמחה מאוד עם הבום של תעשיית ההייטק הישראלית בשנות התשעים.

פתאום נוצרה שכבה יחסית גדולה של שכירים צעירים שמשתכרים משכורות גבוהות ונהנים מתנאים טובים וזה כלל רכב חברה צמוד.

חלק מהחברות הקימו מחלקות רכב, אבל מהר מאוד הסתבר שהאתגר הלוגיסטי גדול ויקר ורובן פנו לאימוץ פתרון של מיקור חוץ.

'הליסינג התפעולי' התגלה כתשובה אידיאלית. לליסינג תפעולי יש שני מרכיבים, הראשון הוא 'מרכיב החכירה', הלקוח (במקרה הזה ארגון או חברה) לא רוכש את הרכב ואינו הבעלים שלו ורק משלם דמי שימוש (במודל כזה או אחר) בתמורה להחזקת הרכב בפועל.

המרכיב השני הוא 'מרכיב תפעולי', כלומר שחברת הליסינג היא גם זו הדואגת לטיפולים השוטפים של הרכב. המרכיב הזה היה מהותי עבור העובדים, שנהנו מרכב חברה בליסינג, שנחשב סוג של סמל סטטוס.

הליסינג המימוני הוא, בעצם, 'ליסינג תפעולי' שהסירו ממנו את המרכיב התפעולי והותירו רק את 'מרכיב החכירה'.

בארצות הברית מדובר באחת הדרכים הכי פופולריות 'לקנות' רכב ופלח ניכר מהעסקאות בה הם למעשה ליסינג מימוני.

 

איך זה עובד?

הרציונל הפיננסי של ליסינג מימוני פרטי פשוט. כמו שלא צריך לקנות פרה שלמה כשרוצים לשתות כוס חלב, לא חייבים בעלות על רכב בשביל ליהנות ממכונית צמודה.

כלומר, כשאתם מבצעים עסקת 'ליסינג מימוני' אתם למעשה לא 'קונים' את הרכב אלא רק 'חוכרים' אותו.

מה המשמעות של זה? מבחינת מי שנוהג ומחזיק ברכב אין לזה משמעות בחיי היום-יום – הוא היחיד שמחזיק במפתחות של הרכב (תרתי משמע), הרכב הוא הרכב 'שלו' לכל דבר ועניין והוא מחליט מתי לנסוע ומי ינהג ברכב (בהתאם לתנאי הפוליסה שהוא בוחר לרכוש), הוא גם אחראי לאחזקה השוטפת, בדיוק כמו שהיה אחראי אם הרכב היה רשום בבעלותו. בסוגיית הבעלות ניגע בהמשך, אבל ראשית בואו נעשה את החשבון.

בליסינג מימוני רגיל (ויש ואריאציות ותכניות מימון שונות) הלקוח ישלם רק עבור 30% מערך הרכב בשונה מקניית רכב חדש ללא מקדמה, ובנוסף ישלם רק על ירידת הערך המגולמת בכ-15% בשנה, סכום זה יגולם בתשלום החודשי. מאחר שבדרך כלל עסקת ליסינג מימוני פרטי נפרסת על פני שלוש שנים, בפועל תשלמו רק כ-65% מערך הרכב ובסיום התקופה תוכלו לבחור באחת מכמה אפשרויות: אפשרות אחת היא לשלם את ההפרש, להשלים את הרכישה ולקבל את הרכב בבעלות מלאה.

אפשרות שנייה היא לסיים את העסקה, במקרה כזה חלק מהסכום המקורי שהוגדר כפיקדון יחזור אליכם. האפשרות השלישית היא כנראה האטרקטיבית והמשתלמת מכולן – לעשות סוג של טרייד-אין, לבחור רכב חדש מהניילונים, להמשיך עם התשלום החודשי וככה חוזר חלילה.

מדובר באפשרות אטרקטיבית במיוחד כי באופן הזה אתם יכולים להמשיך לנסוע ללא הפסקה במכונית חדשה ולחסוך מעצמכם את ההוצאה הענקית הכרוכה בכך.

 

הרכב נשאר בבעלות חברת הליסינג

כן, אם אתם מחפשים קאץ' בליסינג מימוני, אז הרכב לא באמת נמצא בבעלות שלכם ובמסמכי הבעלות הוא רשום על שם חברת הליסינג. אבל זה בעצם חשוב? הרי רכב הוא 'נכס רע', שמאבד מערכו כל חצי שנה ובדרך כלל זה לא משהו שנועד או מיועד למימוש נזיל.

חוץ מהעובדה הזו בפועל אין שום הבדל בין החזקה של רכב ב'בעלות פרטית' להחזקה ברכב שמוכרים בליסינג מימוני פרטי. אתם נוסעים מתי שאתם רוצים ולאן שאתם רוצים ובהתאם למפרט הביטוח שאתם בוחרים וקובעים, אתם גם מגדירים מי יכול לנהוג ברכב ומי לא.

למרות ש'הבעלות' היא שלך חברת הליסינג הרי כל עוד אתם עומדים בהתחייבות הכלכלית של התשלום החודשי שבדרך כלל לא יהיה גבוה אף אחד בחברת הליסינג לא עורך לכם ביקורת – להלכה, הרכב שייך לכם בדיוק כמו שאם הייתם רוכשים את הרכב בכסף מלא.

מאחר, שבדרך כלל מי שרוצה למכור רכב עושה זאת כדי להשתדרג, גם פה אין למי שמחזיק רכב בליסינג מימוני מגבלה אמיתית. החלטתם אחרי שנה שאתם רוצים מודל איכותי יותר וחדש יותר? תגיעו לחברת הליסינג ותעשו את אותו דיל על בסיס טרייד-אין. בתכלס, אין 'הבעלות' לא באמת משנה בהקשר הזה.

 

יתרונות מול חסרונות

ההבדל העיקרי בין 'ליסינג מימוני' לבין רכישה רגילה של רכב הוא בסוגיית הבעלות. בשונה מרכישה רגילה, בה אתם נרשמים כבעלים של הרכב, כאשר אתם מבצעים עסקת ליסינג מימוני פרטי הבעלות הפורמלית על הרכב נשארת בידי חברת הליסינג.

מה זה אומר? שאתם לא יכולים למכור את הרכב ולממש אותו כנכס. מנגד, לא הוצאתם עליו סכום גדול כך שהפגיעה הזו אינה משמעותית. ויותר מזה, כ'נכס' רכב הוא לא 'מציאה גדולה'. 'נכסים טובים' הם נכסים שערכם עולה עם הזמן, מאידך רכב הוא נכס שערכו יורד באופן קבוע ובחדות מבהילה.

קניתם מכונית חדשה, אפילו לא הזזתם אותה ושמרתם עליה בתנאי אחזקה מעולים עם אפס קילומטר, היא עדיין תאבד משווייה 15% בכל שנה – כי ככה נקבע במחירון. כאשר זה המצב, מה בעצם מרוויחים מבעלות פורמלית חוץ מכאב לב?

אל מול "החיסרון" הזה יש שלל יתרונות ובראשם היכולת של כמעט כל אחד להחזיק במכונית חדשה, לשלם עליה בסך הכול בערך חצי מהעלות האמיתית, וגם הסכום הזה נפרש על פני 3 שנים שבסופן תוכלו שוב לקבל מכונית חדשה בתנאים זהים (הרבה פעמים עם מקדמה יותר קטנה בגלל מרכיב ה'טרייד-אין').

כאמור, היום הליסינג המימוני הוא תחליף לרכישת רכב גם עבור לקוחות פרטיים, אבל הוא גם פתרון טוב עבור הרבה מאוד עסקים. צריך לזכור שהמרכיב התפעולי מייקר מאוד עסקאות ליסינג ויש עסקים שלא מעוניינים לשאת בנטל הזה.

בעיקר עסקים קטנים שמחזיקים צי רכב מצומצם לצרכים מקצועיים וכמובן עצמאיים או עוסקים מורשים מסוגים שונים.

מהבחינה הזו העובדה שהרכב אינו בבעלות העצמאי יכולה להיות סוג של יתרון, משום שהחשבונית החודשית היא הוצאה מוכרת במס גם אם בפועל הרכב משמש יותר כרכב משפחתי מאשר 'הרכב של העסק'.

 

קטלוג עשיר של רכבים

תפיסה נוספת שאפשר לקעקע היא התחושה שיש רק מגוון קטן של רכבי ליסינג. גם פה הליסינג המימוני מראה שאפשר לנהוג אחרת ולא כל 'אוטו ליסינג' הוא בהכרח מזדה לבנה. מי שייכנס לקטלוג המקוון של קבוצת הרכב 'קפיטל מוטורס', יגלה שניתן היום לבצע עסקת ליסינג מימוני פרטי למגוון עשיר של עשרות דגמי רכבים של כל היצרנים.

 

ליסינג מימוני פרטי בקפיטל מוטורס

'קפיטל מוטורס' מציגה סניפים בפריסה ארצית ומציעה ללקוחותיה שלל פתרונות מימון ולצד ליסינג מימוני היא גם מציעה רכישה של מכוניות חדשות בהסדרי מימון של 100%, כמו גם מבחר גדול של מבצעי טרייד-אין ומכוניות מיד ראשונה.

האיתנות הכלכלית והקשרים הטובים של קפיטל מימון לרכב עם היבואנים והבנקים מאפשר לה לבצע יבוא מקביל והקטלוג שלה כולל דגמי רכב מובחרים של מרבית היצרנים שפועלים בישראל. מהבחינה הזו 'קפיטל מוטורס' היא למעשה גם הסוכנות הגדולה והמגוונת בישראל למכירת רכב.