סאנגיונג

מציג 3 דגמים

סקירה קצרה לסאנגיונג

סאנגיונג

היצרן הקוריאני HA DONG HAWN החל לייצר ג'יפים בעבור צבא ארצות הברית בקוריאה בשנת 1954 והמשיך להתמחות ברכבי שטח. בשנת 1988 נמכר היצרן לתאגיד סאנגיונג שהחל ליצר חטיבת רכבים משלו. בשנת 1991 עשתה החברה שיתוף פעולה עם מרצדס אשר הביא את סאנגיונג להשתמש במנועים ותיבות הילוכים שלה. היצרן ראה שינויים בבעלות משנת 1997 ועד ל-2010 כאשר כיון, סאנגיונג הינו חלק מהתאגיד ההודי מהינדרה. היום ההיצע של סאנגיונג כולל את רקסטון, רכב שטח מסורתי, טנדר, קורנדו, גם כן רכב שטח ואת רודיוס שהוא מיניוואן גדול בעל מבנה דומה לרכבי השטח. כמו כן מייצרת סאנגיונג מכונית פאר ואת טיבולי ו- XLV אשר אלו דגמי פנאי עדכניים כאשר זהו תחום בו סאנגיונג מתכוונת להרחיב בפעילותה. בישראל מיוצגת סאנגיונג מאז שנת 1995 על ידי טלקאר.  

סאנגיונג רקסטון

בשנת 2017 הוצג הדור השני של הסאנגיונג רקסטון. הדור השני ובדומה לדור הראשון בעל שלדת סולם עם סרן קשיח אך יש לציין שמדובר בשלדה חדשה לחלוטין, קשיחה וגם גדולה יותר מהדור הקודם. בסיס הגלגלים כיום באורך של 286.5 ס"מ. כמו כן המרכב גדל באופן משמעותי. מערכת ההנעה של הרכב מבוססת על המנוע של הדור היוצא כשהוא בעל נפח של 2.2 ליטר דיזל עם הספק של 181 כ"ס, תיבת 7 הילוכים פלנטרית, ויחס העברה נמוך. הדור החדש של הרקסטון משווק בישראל החל משנת 2018 עם 7 מקומות ישיבה ומערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי ועוד. כיול המתלים של הדור החדש של הרקסטון נחשב למוצלח כאשר המהלך הראשון הינו נוקשה אך במהירויות גבוהות הנוחות משתפרת, מסיבה זו הרכב מוצלח בעיקר בנסיעות בינעירוניות או עירוניות במהירויות גבוהות. המתלים משככים באופן מוצלח ובידוד הרעשים של הרכב נחשב טוב מאוד. כמו כן יכולות השטח של הרכב טובות ביחס לרכבי פנאי במחירים דומים. אחד מחסרונותיו הבולטים הינו שבקרת המשיכה לא יעילה.  

סאנגיונג טיבולי

בשנת 2015, הוצג הסאנגיונג טיבולי כאשר זה מצטרף לנישת הקרוסאוברים הקטנים אשר התרחבה בשנים האחרונות. כאשר מדובר בסאנגיונג, הרי שזהו הרכב הראשון אשר אמור להתחרות בסגמנט אחרי שלאורך שנים רבות ייצרה בעיקר רכבים כבדים ורכבי שטח גדולים. הרצפה של הטיבולי מבוססת על רצפה חדשה לחלוטין והפעם, השלדה איננה סולם ולמעשה מדובר בשינוי בפיתוח המשמעותי של החברה מאז שאחזקתה עברה לבעלות הקונצרן ההודי מהינדרה. ביחד עם החידושים בשלדה גם מערכת ההנעה חדשה לגמרי. ניתן להשיג את הרכב עם שני מנועים בעלי נפח של 1.6 ליטר כאשר אחד הינו טורבו דיזל והשני בנזין אטמוספרי. ניתן לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית וההנעה של הרכבים הינה קדמית אך ניתנת אפשרות לשדרג לכפולה. בישראל בכל אופן, ניתן להשיג את הרכב רק עם מנוע בנזין, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד. לסיכום, מדובר ברכב חדש בעל עיצוב פנים מוצלח, עיצוב חיצוני מקורי לגמרי כאשר איכות החומרים וההרכבה טובה. מרחב הפנים עשיר ויש שפע של אבזור, כמו כן היכולת הדינמית של הרכב טובה. החסרונות העיקריים של הרכב הינם שנוחות הנסיעה יכלה להיות יותר מוצלחת ושחסר אבזור בטיחות מתקדם.

מאמרים על דגמי סאנגיונג