איסוזו

מציג 1 דגמים

סקירה קצרה לאיסוזו

איסוזו

החברה היפנית איסוזו נחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום הרכבים המסחריים, טנדרים, משאיות ואוטובוסים. החברה נוסדה תחת השם איסוזו בשנת 1934 אך התחילה לפעול כבר 28 שנים טרם לכן. במהלך השנים רכשה ג'.מ מניות בחברה וחלק מההשפעות היו יבוא דגמי איסוזו בשנות התשעים. מאז ג'.מ כבר איננה שותפה בחברת איסוזו. כיום משווקים בישראל הטנדר הידוע הדי מקס ומשאיות של החברה עד 14 טום וכמו כן גם המידיבוס.  

איסוזו דימקס

איסוזו דימקס שפועל כיום בדור השני של דגם זה הוצג בשנת 2011. הדור השני של האיסוזו DMAX שונה מהדור הקדם גם בפן העיצובי של הרכב וכמו כן גם בפן המכני. רמת הבטיחות של הדור השני עשתה עלייה משמעותית בהשוואה לדור הראשון. בישראל, ניתן להשיג את הדימקס במגוון נרחב של גרסאות וזה מהווה יתרון משמעותי אל מול מתחריו של הדימקס. יחד עם זאת, ישנה אפשרות אחת בנושא בחירת המנוע אך ישנה אפשרות לבחור בין תיבת הילוכים ידנית לאוטומטית, הנעה כפולה או אחרוית וכמו כן מבנה של קבינה אחת או כפולה. בתחילת 2017, החל גם שיווק של איסוזו די מקס מחודש כאשר ההופעה שלו מודרנית יותר ויחידת ההנעה מחודשת גם היא כאשר זו מבוססת על מנוע 1.9 ליטר דיזל עם מגדש טורבו יחד. הספק הכוח נשאר 163 כ"ס אך המומנט ירד. תיבות ההילוכים מאפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים כל אחת. אחד מהחידושים שרכב זה מציע הינו חיסכון משמעותי בדלק כאשר החברה מצהירה על חיסכון של קרוב ל- 20% ויכולת גרירה גדולה יותר עד שלוש וחצי טון. העיצוב של האיסוזו דימקס החדש כאמור שונה באופן ניכר מעיצובו של הדור הישן. הרכב נראה אגרסיבי אך כאשר בוחרים בדימקס בגרסאות היותר מאובזרות שלו, יש החושבים שרכב זה נראה מצועצע. תא הנוסעים של האיסוזו דימקס השתדרג בצורה ניכרת והעיצוב שלו עדכני יותר. איכות ההרכבה והפלסטיקה של הרכב טובה והמושבים האחוריים מציעים נוחות גבוהה יותר. הדגם החדש הינו בעל משקל מכובד כ- 2 טון אך המנוע כפול המדגשים נותן אפשרות לנסיעה מהירה יחסית. אחד מהחסרונות הבולטים של הרכב הינו שבידוד הרעשים שלו לא מהמוצלחים שעולם הרכבים רעה ודבר זה מהווה חיסרון משמעותי גם בעת נסיעה בכביש ריק מפני שהרכב מייצר רעש גדול. בעבור הנהגים, איסוזו דימקס שיפרו את נוחות הנסיעה בצורה ניכרת ודבר זה בא לידי ביטוי גם בעבור הנוסעים במושב האחוריים. יחד עם זאת, הבעיה של הרכב בספיגת שיבושים גדולים מורגשת בעת הנסיעה וסיבה זו נעוצה גם בכך שכיול המתלים מלפנים רך מדי בדומה לדור היוצא. ספיגת השיבושים הקטנים שבדרך אינם מפרים את שלוות הנוסעים. לסיכום, הרכב מציע מגוון רחב של גרסאות לבחירה כאשר הגרסאות הבסיסיות שלו מציעות מחיר תחרותי ביותר אל מול הגרסאות המתחרות אך בגרסאות המאובזרות יותר, מחיר הרכב עומד בקנה אחד עם המקובל בשוק רכבים זה. נוחות הנסיעה של הרכב מתקבלת על הדעת והוא מסכם ביצועים. חסרונות הרכב טמונים בעיקר בכך שחסרה נעילת דיפרנציאל אחורי, אין לו יכולת להנעה כפולה בכביש וכמו כן הוא רועש בעומסים.    

מאמרים על דגמי איסוזו